fredag 13 juli 2012

Layla - Coral Glam.

Veckans höjdpunkt. Holofredag! Wiiihooo!! Och idag ska jag visa er mitt andra Layla-lack. Coral Glam heter det. Färgen är en lite obestämbar rosa som går mot korall-hållet. Typ. Jag är himla dålig på sånt där. Men jag gillar lacket iaf. Det är ju holo. ;) Helt okej vad det gäller lackningen. Drar med sej det undre lagret litegrann som vanligt när det gäller holo. Men får man in rätt teknik så går det smidigt ändå. Tror det blev fyra lager till slut. När jag var inne på andra dagen lyckades jag göra nåt så en massa lack försvann på pek- och långfinger. Så jag bestämde mej för att lacka om dem (ville inte byta riktigt än) och då kom jag på att jag skulle använda mej av ett underklädes-lack. Bubble Bath från OPI är verkligen inte ett snyggt lack, men passar utmärkt till detta ändamål. Två lager BB och två CG på pek och lång alltså.






4 kommentarer:

  1. Tjusiga regnbågar och jättesnygg färg!

    SvaraRadera
  2. Fanatastiskt tjusigt! Jag har Coral Glam, köpte den när de nya färgerna kom, men har inte kommit mig för att testa den ännu...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är det dags nu då. Fast, många av de andra färgerna är nog finare tycker jag. Det var den här och Jade Groove jag fick tag i när jag skulle köpa... Måste skaffa fler! :)

      Radera