måndag 16 juli 2012

Enkät.

Joinar skaran som redan gjort denna enkät från Nailtastic. Det var ett tag sen hon la ut den, men jag är lite seg. :)
Hur länge har du varit en nagelnörd? 
Jag har väl alltid gillat nagellack, eller ja, från det att jag var tonåring iaf. Ville alltid matcha naglar med kläder osv. Men det var inte förrän våren 2010 när hamnade jag hos Colette via nån bild jag sett nånstans som jag verkligen fastnade. :) Kunde inte sluta titta på hennes bilder och videor där hon främst gjorde en massa watermarbles. Helt otrolig är hon på det där. Upptäckte hennes länklista där bla. Cactus och Pamsan fanns med och därefter gick det i en rasande fart. I början av året öppnades Maggie's Mani Mansion for business och vi firade 100 inlägg igår och hoppas på några hundra till.

Hur många nagellack har du i din samling?
 
223 enligt listan. Utöver det några nail-artlack och konad. 
Om du bara fick välja lack från ett märke från och med nu, vilket märke skulle du välja?
Oj, va svårt. Jag får nog säga China Glaze, de har ju ett så stort utbud och gör så många olika sorters finishar att det skulle kunna gå.

Hur mycket spenderar du på nagelvård och nagellack i snitt varje månad?

Det är väldigt varierande, vissa månader blir det mer och andra mindre. Just nu har jag ett litet "köpstopp". Men om tar ett genomsnitt så blir det runt 500:-, skulle jag tro. 

Dyraste lacket/lacken i din samling?

Va tvungen att ta en titt i Helmer. Trodde det skulle va mina OMG-lack, men tydligen inte Det jag kom fram till är Nothin' Mousie 'bout It från OPI. Köpte det på Kick's förrförra veckan, kunde inte låta bli. 150:- alltså. (Blev lite sur på mej själv dock, för jag hade ju en 25krona att spendera där som jag glömt hemma.)
 
Vilka är dina lemmings just nu?
Black Spotted från OPI! Jag fiskar efter den både här och där. Hade några kompisar som var till Paris på semester nyss och jag fick dem att gå in i varenda Sephora de såg, men personalen där visste inte ens vad det var. Vilket jag tyckte var lite konstigt. Men snart så...hoppas jag. :)

Favoritfinish?
Holo!! Såklart. Fast duokromt kommer på en god andraplats, och flakes, och glitter, och skimmer, och creme, och foil, och så vidare...

Finish du bara inte klarar av?

Det finns ingen som jag ogillar direkt. Första gången jag provade en neon, Pool Party från China Glaze, så var jag inte överförtjust eftersom den torkade så matt. Men det var nog mer att jag var ovan den finishen än att jag ogillade den.

Vilka nagelvårdsprodukter klarar du dig inte utan?

Nailfood från Scratch och underlack från Seche. Det är väl de enda jag använder egentligen. Förutom nagelfil då. 

Vilket lack pryder dina naglar just nu? 
Den havsblå gradienten som jag visade igår sitter kvar som ett smäck. Kanske måste ta av den och prova en ny med andra färger ganska snart dock. ;)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar