söndag 22 juli 2012

NailArtSunday med OPI - Black Spotted!!

Yes! Jag har fått tag på det. Lacket jag suktat efter direkt jag läste om det. Jag är så himla glad. Gick upp tidigt igår bara för att hinna gå och hämta ut det hos posten och sen lacka innan jobbet. Black Spotted från OPI hör till Spiderman-kollektionen men finns inte någon annanstans än i Frankrike. Det är gjort exklusivt för franska Sephora. Om jag  fattat rätt har det något med upphovsrätten(?) att göra, och därför finns det bara där. Det är ju NailArtSunday idag så det passar väl bra att visa detta. Även om det är lite "fusk"-nailart. :)

Hur var det då? Jo, jag gillar verkligen effekten. Lacket liksom drar ihop sej och lämnar kala fläckar. Och däremellan syns då det lack man har under, här Lavender från Depend. Very nice! Som ett crakle, eller shatter om man föredrar det, fast utan de spruckna, liksom "vassa" kanterna. Det krävs inte så mycket teknik för att applicera det. Man får se till att ha absolut minsta möjliga på penseln bara, då går det galant. Jag har läst att det är väldigt svårt att få bort från huden, därför var jag lite snål i kanterna. Bered er på bildspam. Mest på högerhanden då jag inte riktigt fick in tekniken på vänstern från start. (Kolla pekfingret, för mycket lack = dåligt med fläckar.) Bilderna blev lite sådär, men jag kommer använda detta fler gånger, så misströsta inte. :)

Så en fråga: är detta något för dej eller ej?











 

Det var tack vare AngeliqueMeisie's Nails som jag fick tag på detta. Så tack så mycket! :)
Det går även att beställa från Sephora, se länken ovan, men har varit slut i flera omgångar.

5 kommentarer:

  1. Kul att du lyckats få tag på det här. Är också lite sugen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är glad att ha det i min ägo. Men det är inte bara bra har jag nu upptäckt. :) Se nästa inlägg.

      Radera
  2. Nä, det där är inte min grej! Men det är ju lite roligt med svårhittade lack :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla kan inte gilla allt. :) Men det känns som ett 'måste' för en lacknörd. :P

      Radera