torsdag 11 oktober 2012

Bra VS. dålig packning.

Igår fick jag paket. Och om en väntar på paket innehållandes nagellack, då vill en inte att kuvertet (!?) som det kommer i ska se ut som nedan. Som tur var hade posten uppmärksammat att det gått sönder och stoppat det i en förseglad platspåse. (alltså borttagen på bilden) Jag kände att jag var tvungen att skriva till hen som det kom ifrån och påpeka detta, så det inte händer igen. En vet ju aldrig, nästa gång kanske lacket är borta och det vill ju ingen vara med om.



Fick ett till paket igår, mycket bättre packat. Först en stor låda, sen en mindre där lacken var packade tätt med bubbelplast i ändarna. Way much better!



4 kommentarer:

  1. Ajdå... jag har skickat och fått lack i kuvert åtskilliga gången men aldrig varit med om sådana skador på dem. Tur att posten hjälp till med påse!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du har kanske packat in dem i lite papper eller bubbelplast också? Det var ingenting runt detta.. :/ Ja, här var det tur att posten var med. :)

      Radera
  2. Jag vågar aldrig skicka i vanliga kuvert utan använder alltid bubbelkuvert. Fick också från Models Own igår och dom hade packat riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör jag också, brukasr köpa de färdigfrankerade från posten. :) Ja, de kan sin sak de. :)

      Radera