söndag 13 oktober 2013

NailArtSunday: Skitlette.

Det här med Skitlette trodde jag skulle vara lätt som en plätt och gå snabbt att måla på. Men det blev inte alls som jag hade tänkt mej. Och därför kommer mitt bidrag till NailArtSunday väldigt jättesent idag. Jag gillar ju att vara med på Lela's temadag men när jag skulle fundera ut vilken sorts nail art jag ville göra tog det stopp. Kollade igenom alla mina nail art-grejer och fastnade till slut med Nailfoil-kitet från Ciaté. Så efter lite mindre missöden blev det två naglar med folie, två med creme och en glittrig, där jag valde Get Caried Away från China Glaze. När jag skulle ta kort på detta kom nästa bekymmer; glitterlacket jag valt var dels svårt att fånga på bild, dels fult rent ut sagt. Så, av med det och försöka hitta ett annat lite snabbt för att få till det. Som tur var hade jag precis lagt på ett lager med Seche, så att få av det var ingen match. Bytte till Pink Yet Lavender från OPI och körde med endast baslack denna gång. Bättre, men inte skitsnyggt. Folien ändrade sig lite efter jag lagt på Seche också, det tyckte jag var lite synd. Men kanske oundvikligt. Nä, detta kommer göras om och förbättras, nån gång. Men nu får ni hålla tillgodo med dessa bilder.

Med topplack på folien.



Utan topplack på folien och GCA på lillfingret innan byte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar