söndag 28 juli 2013

Nail Art Sunday! Pond Manicure

Här kommer en nail art för första gången på väldigt länge. Det är inte så att jag inte gjort några på sistone, men jag har inte riktigt haft tid/ork/lust att fota dem och fixa med bloggen. Och det har märkts antar jag. 
Men är tiden/orken/lusten sakta på väg tillbaka tror jag. Det känns som så för tillfället i alla fall.
Detta är alltså en pond manicure och den har fått sitt namn av att det liksom ser tredimensionellt ut som i en damm ungefär. Jag såg några bilder via Lacka-Byt-gruppenFacebook och blev sugen på att prova själv.
Första grundade jag med ett lager vitt, OPI's Alpine Snow, för att slippa VNL och sen lackade jag med två lager Keepin' it Teal från China Glaze. Prickarna gjordes också med AS mellan de olika lagren av KIT. För att vara första gången är jag helt okej nöjd. Blev dock inte så snyggt i kanterna då det vita lyste igenom lite för mycket. Men då vet jag det till nästa gång.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar